Inloggen
De club
Handige links
Agenda
25-10 
1e uitleg avond sche
29-10 
Bestuursvergadering
29-10 
2e uitleg avond sche
31-10 
Scheidsrechtersexame
5-11 
ALV
 
Hele agenda
Contact
MHCN
Newtonbaan 10
3439 NK Nieuwegein

030-6048339
Volg MHCN ook op:  
Keeperscompetitie
  Team # tegen
Meisjes B4 
Meisjes C3 
Meisjes C1 
Trimmers Maandag 
Meisjes A1 
# tegen = aantal doelpunten tegen
Nieuwsoverzicht
BESTUUR

17-10-2019
Jeugdbestuur MHCN
 
De jeugd heeft de toekomst! Voor ons als bestuur is het daarom waardevol dat onze jeugd met een frisse blik naar de verenigingsaspecten kijkt en meebouwt aan de verdere professionalisering van MHCN.

Hiervoor willen wij graag een jeugdbestuur in het leven roepen welke bedoeld is om leden vanaf 10 jaar tot en met 18 jaar te laten meedenken over de ontwikkelingen binnen MHCN.

Wat doet een jeugdbestuur ?

Een jeugdbestuur houdt zich bezig met de ontwikkeling van de vereniging en het organiseren van activiteiten, die passen binnen het kader van MHCN.

Het is de bedoeling dat het jeugdbestuur gevraagd en ongevraagd advies geeft aan het bestuur van MHCN. Dit kan gaan over zaken als het clubhuis, aanbieden van cursussen aan trainers, het organiseren van activiteiten etc….

Gemiddeld een keer per kwartaal schuift het jeugdbestuur aan bij de bestuursvergadering, om elkaar over en weer te spiegelen over de verenigingszaken.

Voor wie?

Het jeugdbestuur bestaat uit ongeveer zeven leden die minimaal 10 jaar en maximaal 18 jaar oud zijn. Daarbij willen we dat zowel het breedte- als prestatiehockey is vertegenwoordigd en uiteraard de meisjes- en jongensteams.

Lijkt het je leuk om mee te denken en activiteiten te organiseren, meldt je dan aan voor 11 november 2019! Bij meer dan 7 aanmeldingen maakt het bestuur een selectie op basis van een zo goed mogelijke afspiegeling van onze jeugd.

Ben jij ons nieuwe jeugdbestuurslid meldt je dan nu aan via [email protected]

Met sportieve groet, 

Bestuur MHCN

 
SPONSORING

17-10-2019
SafePitch haken
 

Vanaf deze maand hangen er aan het hek bij de ingang van veld 1 & 2 oranje SafePitch haken. Deze 30 haken zijn bedoeld om tassen, kleding en andere spullen van spelers, begeleiders, trainers en toeschouwers aan te hangen. Hierdoor vermijden we onveilige situaties door rondslingerende attributen. Bovendien ogen de velden georganiseerder en vriendelijker, blijven tassen en kleding droog wanneer het veld nat is en zijn tas & jas makkelijker terug te vinden na afloop van een wedstrijd of training.

We testen de komende tijd op welke plek en in welke hoeveelheid de haken het meest effectief zijn. We vragen iedereen dan ook om er een gewoonte van te maken om tassen, jassen en andere spullen direct bij het betreden van het veld aan één van de SafePitch haken op te hangen. Ook vragen we je om, zoals met alles van MHCN, verantwoord om te gaan met de haken en ze te gebruiken waarvoor ze bedoeld zijn: tassen, jassen en andere spullen met een gewicht tot 50 kilo. De haken zijn niet bedoeld om je stick aan te hangen!

Met ieders hulp zorgen we ervoor dat een veilig en georganiseerd veld de standaard wordt op MHCN! Laat onder dit bericht je reactie achter met wat je er van vindt! 

 
TC

16-10-2019
Trainingen tijdens de Herfstvakantie
 

De competitie ligt voor de jeugd al een weekend stil en nu komt de Herfstvakantie er aan. Via dit bericht laten we je weten hoe we bij MHCN om gaan met de trainingen tijdens deze Herfstvakantie:

 

  1. Benjamins: Geen training tijdens de herfstvakantie
  2. Jongste Jeugd (F, E6 en E8): Inlooptraining voor alle Jongste Jeugd op woensdag van 16.30-17.30 uur. Wie komt is welkom!
  3. Combitrainingen 11-tal jeugd (ABCD): Vervallen tijdens de vakantie
  4. Teamtrainingen 11-tal jeugd(ABCD): Trainers beslissen of er getraind wordt. Dat is altijd op de ‘normale’ uren.
  5. Senioren bepalen hun eigen programma.
Veel vakantieplezier!
 
SPONSORING

9-10-2019
Vol boekje? Lever hem dan vast in!
 
De Grote Club Actie is in volle gang! 
De eerste boekjes komen binnen en we zijn goed op weg om ons record te gaan verbreken. Mocht je nou al een vol boekje hebben of klaar zijn met het verkopen van loten willen we je vragen het boekje vast in te leveren. 

Dit kan bij Igor, achter de bar of in de brievenbus in het clubhuis!

Succes nog even en wie weet ben wordt jij wel de beste verkoper van 2019! 

Groetjes, 
Organisatie de GCA
 
BAR

23-9-2019
Mededeling Barcommissie omtrent sleutels, schenktijden, lunches etc.
 

Nieuwe sleutel voordeur clubhuis

De deur van het clubhuis, waar het alarm zit, krijgt een nieuw slot. De reden is dat er teveel mensen het clubhuis ongevraagd betreden en helaas niet iedereen dit achter laat zo als dat hoort. Dat betekent dat er gelimiteerd sleutels worden uitgegeven. Als mensen nog sleutels in hun bezit hebben, en niet meer hoeven te gebruiken, kunnen deze ingeleverd worden.

Deze week ben ik woensdag (17.00 tot 19.00 uur), donderdag (20.00 tot 23.00 uur), vrijdag (19.00 tot 21.00 uur), zaterdag (16.00 tot 20.00 uur) en de zondag bij de club. Leden die recht op een sleutel hebben zal ik dan geven (besproken in bestuur). En anders een aparte afspraak make met Freek den Brok, voorzitter barcommissie ([email protected]). 

Als gevolg hiervan moet vanuit de barcommissie geregeld worden, dat er wordt geopend en gesloten als er activiteiten gepland worden. Dus voor alle activiteiten, verhuur, cursussen etc., graag contact opnemen met de barcommissie. De zaterdagen/zondagen blijven gewoon georganiseerd zoals het nu gaat.

Schenktijden zwak alcoholische dranken:

De schenktijden zijn duidelijk gepubliceerd op de bar. Incidentele afwijking hiervan gebeurt alleen i.o.m. de voorzitter barcommissie die dit communiceert aan betreffend barpersoneel. De schenktijden alcohol zijn als volgt:             

Maandag t/m donderdag: 20.00 tot 24.00 uur                                                                   

Vrijdag: 20.00 tot 01.00 uur                                                                

Zaterdag: 14.00 tot 20.00 uur                                                                  

Zondag: 12.00 tot 20.00 uur                  

Protocol vriendschappelijke wedstrijden:

Indien geen clubhuis/bar gewenst is, geen aanvraag bij Caroline Smook blijft het clubhuis dicht. Melding bij wedstrijdsecretariaat staat hier los van. Evt. sleutelbos kan worden opgehaald bij Esther van Doorn, dit wordt uitsluitend een "trainingsbos”: aan deze bos zitten enkel de sleutels van het buitenhek en de kleedkamers. Indien het gebruik van het clubhuis wel gewenst is, kan men een aanvraag bij Caroline Smook indienen over evt. bemensing en bar-captain. Barcaptain/personeel opent en sluit clubhuis via sleutels bij Esther van Doorn. 

Protocol lunchen/eten teams:

In principe wordt meegenomen eten niet toegestaan te nuttigen in het clubhuis.

Teams die zelf hun lunch regelen (voor zichzelf en/of tegenstander), kunnen alleen duurzame materialen lenen vanuit het clubhuis (pannen, messen, kannen etc., dus geen plastic materiaal). Het gebruik van de ruimte in de keuken en de koelkast is zeer beperkt en gaat alleen met toestemming van de bar-captain van dat moment. De teams ruimen alles zelf op en laten het clubhuis/terrein achter zoals ze het aantroffen. 

Teams bestellen hun lunch via de voorzitter barcommissie en doen dit het liefst uiterlijk dinsdag. Prijs, product en lunchtijd worden dan ook besproken en wordt op de dag van de lunch afgerekend.

Met sportieve groet, 

De Barcommissie

 
BESTUUR

10-9-2019
Penningmeester gezocht!
 

Beste leden, ouders en vrijwilligers, 


Wij zijn per 1 dec 2019 op zoek naar een nieuwe penningmeester die het stokje van de huidige penningmeester, Jan van Rooijen, over wil nemen aangezien zijn termijn er dan op zit. 


De penningmeester draagt zorg voor een verantwoord beheer van de financiën van de vereniging. Evenals het leveren van een bijdrage aan en het implementeren van het beleid van Hockeyvereniging MHCN. In de bijlage kun je de uitgebreide functieomschrijving vinden. 


Mocht je iemand weten, of zelf interesse hebben neem dan contact op met  secretaris, Nicoline Keulen, via [email protected]


Met sportieve groet, 

Het Bestuur

 


ARBITRAGE

9-9-2019
De 7 nieuwe regels!
 

Er zijn dit jaar een aantal regels veranderd. Voor de zeven belangrijkste heeft de bond een video op youtube geplaatst: https://www.youtube.com/watch?v=XRWPEXTZmhY&feature=youtu.be

De scheidsrechters hebben op 6 september uitleg gekregen over deze regels. De hiervoor gebruikte presentatie is als bijlage bij dit bericht geplaatst zodat iedereen alles nog even rustig kan nalezen.

Veel plezier met het nieuwe hockey seizoen!

Groeten, 

De arbitrage commissie


 


BESTUUR

27-6-2019
Notulen ALV 5 juni
 
Beste leden, vrijwilligers en ouders, 

De notulen van de ALV van 5 juni jl. is te vinden achter de inlog. 
Je gaat naar www.mhcn.nl en gaat met je persoonlijke code achter de inlog. 
Bovenin zie je het dashboard staan, daar klik je op club en vervolgens klik je op documenten. Daarna zijn de notulen onder het kopje ALV te vinden. 

Voor opmerkingen en/of vragen kunnen jullie je melden bij de secretaris van het bestuur, Nicoline Keulen, [email protected] 

Met vriendelijke groet, 
Bestuur MHCN 

 
LAATSTE NIEUWS

26-9-2018
Afsluiten: ballen natellen, licht uit, deur dicht.
 


Beste mensen,

We merken dat we vaak nog vergeten:

 

* ballencontainers weer compleet terug op de goede plaats (hè, te weinig? Kijk eens rond de velden en haal ze gewoon even samen op na je training)

* licht uit als je als laatste van het veld komt

* licht in kleedkamers uit en de deuren op slot als je de laatste bent.

 

En nee, dat doet niet iemand anders, dat doen we zelf.......samen zorgen we voor onze club!

 

Dank je wel !

ONZE Hockey Commissie

 

31-5-2018
Onweer? 10-secondenregel
 
De laatste dagen is er naast veel zon en veel warmte ook regenbuien en onweer. Vanuit de KNHB wordt advies gegeven wat te doen met onweer. Dit advies volgt MHCN op. Graag delen we dit advies met jullie. Hier vullen we op aan dat bij onweer NIET geschuild mag worden in de dug-outs! Zo kunnen we veilig trainen en wedstrijden spelen.

Advies KNHB:
Bij onweer adviseert de KNHB scheidsrechters de wedstrijd te staken zodra er minder dan tien seconden tussen bliksemflits en donderslag verstrijken. Vermijd onnodig risico en neem altijd het zekere voor het onzekere. Zoek zo snel mogelijk een veilig heenkomen en wacht tot de bui voorbij is. Zijn er geen beveiligde panden of schuilgelegenheden aanwezig, kies dan voor de auto.

Met sportieve groet,

Bestuur MHCN